Horolezecká 50, 4.ročník, 21.9.2019

4. ročník padesátky se uskutečnil 21. září na Broumovsku s plánovaným přechodem Javořích hor.

Jako základna od večerního pátku do nedělního rána byla ubytovna v Martínkovicích u Cyra, kde jsme si částečně užili i každoroční promítací setkání.
I když bylo letos na plánovaný víkend hodně akcí, sešli jsme se nakonec stejně jako v loňském roce ve složení Martin, Jana, Petr a Alby.
Při pátečním příjezdu a krátkém přivítání jsme shlédli ještě závěr promítání. Následovalo posezení s oddílovými kamarády, krátká porada členů akce HO50, ouu už je sobota tak hurá na kutě.
Ranní odpich byl tradičně zahájen chmelovým mokem z místních zdrojů a následně vyrážíme směr Šonov, kde hodláme zahájit stoupání.

Za ranního rozbřesku sledujeme úchvatnou krajinu a rozlehlý hřeben, který máme dnes přejít.

Nechyběla ani krátká svačinková přestávka s výkladem co vše obsahuje tento multivitamínový nápoj za výhodné ceny. Za zády se loučíme s krásnými výhledy na Broumovskou vrchovinu a vcházíme do lesa.

Cestou necestou si užíváme dopolední klídek a s údivem hledáme v zarostlém terénu pěšinu i značky.

Počasí je úžasné, nikde nikdo, začíná se oteplovat a koukáme, že rostou houby…úplně všude…

Krátká zastávka s výhledem na Broumov, svačinka a putujeme dále směr Třípanský kámen.

Jelikož máme úžasný čas, tak jsme si dopřáli obědovou pauzu v Janovičkách.

Opravdu rostou a pořádný … posíleni a s dobrou náladou putujeme směr náš dnešní nejvyšší vrchol. Ještě poslední výšvih a jsme tam, vítá nás Ruprechtický Špičák. Z rozhledny je suprově vidět široké okolí a dokonce i Sněžka.

Loučíme se s vrcholem a s vidinou nějaké pivní odměny poračujeme naši trasu zpět do údolí. Ano ano v Ruprechticích jsme si dali doping. Přiznávám, že v loni byla trasa v tomto duchu pestřejší (točných piv bylo víc).

Krátká porada jelikož máme v nohách 35 km. Alby s Petrem jsou v poho, a že to zkusí dojít.

Začíná se stmívat a chystáme se na noční trip. Poslední výhledy na Špičák a zdejší pastviny.

Západ slunce nad Meziměstím, vcházíme do lesa a hlídáme si Svatojakubskou cestu po červené.

Cestou přibrzdíme na jedno orosené na náměstí v Broumově, následně míjíme letiště a už vidíme cílovou rovinku. Hurá… jsme tu, velká radost, akce je za námi, dali jsme to a jdeme slavit. Pro Alby s Petrem to byla jejich první celá (společná) 50, gratulujeme si společně.

Zakusujeme připravené dobroty a chválíme nejen kuchaře, ale i kuchařku. Cyre díky za fajn pobyt a bezva zázemí.

Těším se na další pohodový ročník, Martin Dv.