Je po Vulkánu (10.10.), Pálavě (5.-6.10.), Brigádě na dřevo (11.-13.10.) a Plážovce

Dnes si dovolím začít „Je po Vulkánu“ pozvánkou na akci již několikrát avizovanou a to Posvícenskou tancovačku a Dětský karneval.

Na obou akcích bude hrát DJ TOM a máte se na co těšit!!

A proto neváhejte a zamluvte si lístek! Buď u mě nebo u Františka.

Pálava, 5.-6.10.2019

Odjíždíme v sobotu ráno za trvalého a vydatného deště. Kdo? František, Cyr a já a další dva na nás již čekají na Pálavě. Pro jistotu si bereme velké auto, abychom se v něm mohli přes noc v suchu vyspat a udělali jsme dobře. Jedeme a jedeme až…. Třebíč a s ním obyčejné parkoviště u autobusáku. Ale hned po vystoupení zjišťujeme, že cíl byl vybrán obzvláště pečlivě – Třebíč je světovým dědictvím UNESCO 😀 , což nás překvapilo všechny.

Procházka po městě a těch světových památkách. Nejdříve městská věž a rozhledna.

Pak židovská čtvrť, hřbitov a románská basilika. Tam jsme se podívali díky hodnému panu faráři a jeho mírnému přemlouvání. Dokonce ani František neodolal a na chviličku se šel dovnitř podívat.

Samozřejmě nechyběl oběd, pivečko, čaj, káva a vafle. A pak už jen rychle na Pálavu. Tam jsme dojeli kolem 17:00. Přivítali se se zbývajícími účastníky: Ondrou a Darjou. A na jejich doporučení ihned vyrazili pro burčák do sklípku. Také k Masaříkovým, ale to jsme zjistili až po ne úplně vydařeném začátku. První dojem jsme museli trochu leštit, ale pak již bylo vše super.

Stihli jsme i každoroční procházku k Martince. Sice západ slunce nebyl, ale bylo bratříčkování a vysvětlování jak, se na ní leze.

Pak už jen večerní veselí a popíjení burčáku ve sklípku. Za zvuků kytary, zpěvu a vzpomínání. František a Masaříkovi mají hromadu společných známých a do tohoto sklípku jezdil František na prvních neoddílových Pálavách. A také se vzpomíná na Jerryho.

A ještě trochu pro přiblížení atmosféry:

V neděli ráno procházka po pálavských vršcích. Cyr na Martinku vylezl, ale já se rozhodla ji pro lepší pocit obejít a jít hezky po svých. František se přidal, aby mi dělal průvodce. Nakonec to byl bezva výlet po pro mě již dlouho nenavštívených místech, na která se váže hromada vzpomínek – zadní cesta na Martinku a to jak jsem jí kdysi vylezla, Trůn a výstup na něj ještě s Jerrym a nakonec samotný vrchol Martinky. Velmi příjemná procházka. Ale vše nás unavilo tak, že jsme si po obědě museli dát šlofíček a teprve pak vyrazili směr domov.

Brigáda, 11. – 13.10.2019

V pátek se postupně k večeru sjíždíme, vítáme se navzájem a také se Škrováďáky, kteří vaří na zítra a někteří již kus loňského dříví pořezali a poštípali, aby byl v sobotu náskok. František  vytahuje  uzené ještě z Pálavy a Máru napadá ho ohřát na pánvičce.  To ale byla dobrota a také 1. teplé jídlo na brigádě již v pátek. Mlaskáme u uzeného, cibule i výborného Rohozce. Povídáme si o dovolených, rumu a koňaku. Hullicz nás zve do Turnovského muzea a nabízí ubytování u nich zdarma.

Také došlo na společné foto, které ale František omylem vymazal a tak jen to z přípravy na focení 🙂 a ještě pár z pokračujícího večera.

Ve 23,21 jde František spát s poznámkou, že je mu hezky a nekašle, ale ouha….. Kdo to nepřijel? Jířa a tak vítání a zábava vtáhla Františka zpět.

V sobotu ráno jsme v 8:00 připraveni. Chlapi jdou kácet a tahat nad Mámu.

Někteří zůstávají u chaty, aby štípali, nosili a rovnali.

Den je parádní, práce odsýpá. Je čas i na lenošení a odpočinek.

Nakonec 10 fůr, poslední v 14.15. V 15:00 hotovo. Poslední kláda….

…. a pak lenošíme na sluníčku, kafíčko, odpočinek.

Večer již volná zábava na 1., jako vždy. Prezident nás seznamuje s důležitými termíny příštího roku – Obřáky – skialpy, brigáda, školení a poslední slanění, Letní Alpy a podobně.

O půl deváté nás ale čeká překvapení – čerstvé obrovské povidlové knedlíky!!!!!! Byly hned dvě várky a málem jsme se o ně poprali jak sarančata. Máme je od Škrováďáků díky Prezidentovi a … tímto začala letošní Prezidentská kampaň, protože „já, já vás mám rád….)

Přišel se na nás podívat i Ťéša a že se mu u nás líbilo! Postupně ale vadneme. V 21.30 si připadáme jako v jednu ráno. 🙂 Na otázku: „Spíš?“ je odpověď :“ Kdybych spala, tak odejdu.“ a tak radši před jedenáctou odcházím, abych spala. Zábava ale pokračuje….

V neděli ráno postupně balíme, uklízíme a někdo odjíždí rovnou domů a někdo ještě vyráží na výlet na Sněžku či do Modrého dolu.

Nakonec ještě vzor brigádníků:

Šíma – přijel na půl dne, ale přijel a pomohl.

Jagyč – v pátek lezl, v sobotu dřel a v neděli zase poleze (myšleno na skále, ne po čtyřech únavou z brigády 😛 ).

Kinder – po brigádě ještě rovnou vyrazil na okruh po Krkonoších a tady je pár fotek z něj.

Vulkán, 10.10.2019

Byl komorní: FKDP, Karel, Jarmila, Čejpík a na chviličku já a Monička. Účast se počítá i Jířovi, který poslal fotku z Brna dle pravidel.

A co se probíralo:

• přehled účasti a neúčasti v Obřáku a Prezident píše psycho email.
  • povídá se o Plážovce – zkusíme najít tělocvičnu
  • paradigma: objednat trička s dlouhým rukávem – Prezidentovi stydnou lokty
  • Zavírání Alp – odjezd z Vulkánu
  • Karel vzpomíná na ztrátu deníku

Před devátou přijíždí Monička a dělá si úkoly 🙂 Nestandardní a je nutno to i zdokumentovat…. I tak lze navštívit Vulkán.

Po deváté se pomalu rozcházíme a rozjíždíme domů.

A to je pro tentokrát vše. Hezký zbytek října

Jana

PS od Františka-FKDP: já si díky svolení autorky článku dovoluji na závěr přiložit 3 fotky ze tří posledních říjnových Plážovek – pokaždé foceno s tím, že je to naposledy. Včera ale opravdu bylo, za týden převezme vládu nad kurty paní tma. Snad nám páni z EU/Mnichova (o nás bez nás) nechají přeci jen ten letní čas…

A ještě jak se žije ve Stěžerách, v chrámu Sokola, na jeho hřišti a základně.

První komentář

1. František-FKDP:

Moc hezký článek, pěkné přiblížení proběhnuvších říjnových akcí. Děkuji, Jani.

Pálava: (staro)nový sklípek objeven a příští rok se na nás opět těší! 🙂

Brigáda na dřevo: když vidím tu kupu pomáhajících dětí a dobrovolníků, kteří neváhali dát přednost práci před aktivitami téměř každotýdenními… Nu, termín na příští rok je dán, věřím, že před jeho zveřejněním tam ještě nikdo nic jiného neměl. Alespoň ti, kteří se chystají Obřák navštěvovat. 🙂

A zítra ráno hurá na poslední říjnovou akci: Modřínové háje!!! Do Českého středohoří – západní části. 🙂