Skialpový Obřák, 8. ročník, díl druhý, 24.-27.2.2022

FAKT BOŽÍ! Děkujeme! Slova absolutních skialpových nováčků, kteří měli chuť a přijeli. A měli absolutní pravdu. Tento víkend byl opravdu FAKT BOŽÍ prašan, slunce a hlavně opět nálada a krásná překvapení v mužstvu 😊.

Čtvrtek – Home alone – Mára, Bořek

Pátek – chlapi z Bělé se vydávají směr Luční poprvé, podruhé (do Dlouhého dolu), nad Výrovkou „Bosák road“ severní stěnou, Dlouhý důl, Luční, Studna, Maják – „Jedem, je to bezpečné. Tady není, co by se vysypalo… (dole) Aha, ono už je vše vysypané… 😊“

Máňa a Maruška tradičně přichází ze Špindlu. Ekologicky vůči planetě přijíždí jedním vozem Jíra a já Ady, John, Čejpik, Rosťa a Sojka 😊.

Večer krásný, deník se nemusí stydět:

Sojka: „Dnes se pije na mě! Slavíme!!! Zase je mi 20 😊! Památka zesnulých je jen pro mě, tolik svíček k oslavě nikdo jiný nemá 😊.“ Natěšeni posloucháme historky z hodin TV (Hned následující pondělí v 8:05 jel pan učitel s šikovným žákem na šití do špitálu 😊…).

Čejpik prozrazuje, jak k jizvě na tváři přišel – zapíjení Péti 😊.

Sojka: „My, co jsme se narodili v listopadu, jsme k neutahání. Já do toho vnáším trochu duchovna a ty jsi tady poprvé nebo co? Ještě mám posledních 40l v 30l sudu. Pod tlakem…“

Někdo z davu: „Špici, znáš sojku práskačku?“ Fotbalisté okupují jedničku, což se nám hodí. Fotbalová mládež nemá zájem o kulturu, zato my ano.  Tomáš Zadrobílek hraje báječně, Špici nás zve vzápětí: „Ve Hvozdnici jsou volný čtvrtky, ale v pátek musíme do práce, ne jako František.“

Mára: „Zítra vás vezmu jen na půl programu a večer to vyhodnotím 😊.“

Sobota – ke snídani přichází Kuba rukavičkář. Vychutnává si výborný mátový čaj, je nám trochu líto, že nepřinesl čerstvé pečivo.

Přichází též tři nováčci, co mají chuť na zdejší kávu a vyzkoušet si nový sport. Tomáš Morávek (náš člen oddílu) + jeho žena Olina a jejich kamarád Honza Javůrek. Všechny znáte z volejbalu, tzv. Čtvrtci 😊. Počáteční obavy se jim rozplynuly hned u chaty, kdy zjistili, že tuleni opravdu drží 😊. Báječní lidé, nadšeni ze všeho. Celý den si užíváme sjezdy v prašánku okolo Děvína. Ani na Studnu jsme se nedostali. Jen pauzička na luxusní oběd na Výrovce. Chvíli jsme s chlapama, chvíli jsme si sami pro sebe. Báječný den pro všechny…

Během dne přijela ještě Zuzanka s Verunkou a Davídkem. Mamku Lenku nechávají v péči Máni 😊, aby si mamky mohly zažít pocit záchranářek pro naše sportovce 😊, neboť Chata v Modrém dole je zavřená.

Též se za námi vypravil i František, který přidává pár slov ze své cesty:

Jak si František-FKDP vyrazil bez skialpů do Obřáku.

Po páteční Mimořádné události a následném příjemném přespání na ještě vánoční chatě Sněženka, v oblíbené moderní chatové destinaci, mě v sobotu ráno odváží velmi ochotný Hombré na křižovatku, odkud se chystám dojít do Obřáku. Vyrážím po žluté a odpoledne se dozvídám, že tam ještě v jednu hodinu byly jen mé stopy. Mám tuto cestu, většinou s minimem lidí, rád. U Janových bud potkávám turistku s podobně naplánovanou cestou a tak mi dalších několik hodin hezky plyne. Často výhledy krásně zimní, následuje nás obou první návštěva Sagasserových bud, kde připíjím na kelímek, poté kyselo s bramboráčkem na Děčínské, výšlap pod Růžovou horu a následný sestup po žluté údolím Šramlu do Velké Úpy, na náhodně vybranou Loveckou chatu, původní krkonošskou horskou chalupu s funkčními kachlovými kamny. Zde nás vítá báječná obsluha a mňamky za rozumné ceny, pod dohledem statného tetřeva. Nebo jen tetřívka, já se v těch ptácích nevyznám. Dochází na rozloučení s milou společnicí a já pokračuji pěšky přes Pec, kde potkávám odpadlíka Rukavičkáře, za skialpinisty do Modrého dolu. Bohužel, byli již na chatě, tak se musím na přivítání a uvítací přípitek ještě chvíli těšit. U Hájka se připojuje zdravé ženské jádro a u chat mi jde vstříc dcerka Zuzanka. Co následovalo poté, již nechám na organizátorce. Byl to veselý večer s překvapením!

21:00 Zuzanka Povejšilová: „Tati, já jsem si narazila loket, asi na ledu. Ale je mi už 18.“ „No a co?“ „Takže můžu vstoupit do oddílu!“ Sama si přinesla dvoustovku, kterou nafasovala cca 1h předem od tatínka se slovy, že je to na jídlo 😊. Fr.: „To si děláš prdel?“ „Až budu pít pivo v Obřáku, tak vám zaplatím sud za Zuzančin vstup do oddílu!“

21:05 Zuzanka odchází za mládeží. Fr.: „Tak to je na panáka… Teď mi to dochází…“ A je tu i slzička… 😊 Ale my se těšíme na ten slibovaný sud 😊.  Zuzanko, VÍTEJ v oddílu!!!

Večer je opět v plném proudu. Kdo má žízeň, pije i Rosťův sirup 😊.

Neděle – Kuba přichází opět akorát na snídani s chutí na výborný mátový čaj. Tentokrát přináší i dvě vynikající vánočky, které nám k hodobóžové snídani velice chutnají.

Pár nedělních slov od Františka:

V neděli je krásně a já se po snídani, příjemném posezení a loučení, doprovázen Ade před chatu, vydávám na výšlap na Sněžku a poté dál, opět až na křižovatku. Trošku jsem si chtěl dát do těla, co ruka v ortéze dovolí, takže nakonec mi trvalo jen 3,5 hodiny. Byl to MOC hezký nedělní výlet, zakončený nečekaným veselým setkáním s několika pedone v autobusu, který byl záložní, tudíž nikde v řádech neuveden.

Těším se na další, třetí díl letošního Skialpového Obřáku, snad již i pro mě znovu plně skialpového. Za organizaci dosavadních dvou dílů Ade s Jirkou děkuji, zvládají to skvěle.

My ostatní máme úplně stejný program jako včera. Nemá cenu vymýšlet nic jiného, prašan na této straně kopce je fantastický…

Tak zase příště a MOC díky všem 😊. Mějte se krásně, Ady 😊

3 komentáře

1. Sojka:

Krásné připomenutí víkendové pohádky v Obřáku. Díky za článek a organizaci Adélko. Již se těším na tento víkend. 😉
    A pro zúčastněné malá poznámka, jak velkého tlaku v sudu v Obřáku jsme schopni dosáhnout 😀 … „Pro potřeby vysvětlení jevů okolo nás se obvykle předpokládá, že voda stlačitelná není. Není to ale zcela pravda – voda je stlačitelná, jen je k jejímu stlačení potřeba obrovského tlaku. Pokud bych například chtěl litr vody stlačit na 990 ml, tj. zmenšit objem o pouhé 1 %, potřeboval bych vyvinout tlak přes 20 MPa. To je 200x více, než je běžný atmosférický tlak okolo vás. Při řezání materiálů proudem vody (vodním paprskem) se ale dosahuje tlaku až 600 MPa. …“ Zdroj: http://www.fyzweb.cz
    Takže příště na brigádě můžeme řezat klidně vodním paprskem. 😀

2. Pokyša:

Nechci se vymlouvat, proč jsem opět nepřijela, ale opravdu jsem nemohla, balila jsem se ten víkend na týden do Laponska. Tak si aspoň můžu přečíst článek a jen závidět, jak jste si to užili:-)))

3. František-FKDP:

Po dalším hezkém víkendu v Krkonoších jsem se rád vrátil k tomu předchozímu, pěkně zprostředkovanému v tomto článku jeho autorkou Ade. MOC děkuji za milé vyprávění i fotky.